fredag 2 april 2010

Depp och pepp

Det går inte så bra just nu. Senaste veckan har varit misär på flera vis. Vet inte vart jag ska börja för att beskriva och så har det varit varje dag den här veckan. Vill skriva iallafall något men det har varit för mycket och för jobbigt pågående för att jag ska ha orkat och kunnat nämna något om det.

Nu vill jag vända på det och fokusera på det jag har att vara glad och tacksam för, oavsett hur det blir med det som inte är så bra just nu:

* Sonen är en fantastisk liten person som trots att han är sjuk just nu är helt underbar och bjuder på många skratt och mycket mys.
* Mamma har ställt upp och kommer fortsätta med det och det känns tryggt att hon finns där oavsett hur det blir framåt.
* Pappa hörde av sig och ville träffas.
* Jag har orkat ta tag i många praktiska saker hemma och jag har fått bekräftat att jag skulle klara av att leva själv med sonen om det behövs.
* Många intressanta (och billiga!) bokfynd idag, både till sonen och mig själv.
* Jag kom mig för att skriva här igen. :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som har hänt?

Anonym sa...

Och vad bra att du fortsatte skriva, skriv mer vet jag. Kanske kan du skriva bort en del av det som inte känns bra?

Förresten har jag bytt adress, nu hittar du mej här istället.

Kramar Trollet

Anonym sa...

Du fortsätter skriva va?

icon sa...

Vad glad jag blir av att se att du fortsätter Trollet/ Krysolit och att jag får se ditt nya. Ska läsa och kommentera hos dig en annan dag för nu börjar klockan bli mycket. :-) Vad som hänt ska jag också försöka sätta ord på när jag vilat lite. Kram!

Anonym sa...

Och vad glad jag blev när jag läste att du skrivit ett svar. Kram tillbaka!

Anonym sa...

Jag hoppas du kommer fram snart.