lördag 10 april 2010

Så blev fredagen

Det blev en riktigt bra dag och kväll igår. Jag kände mig nöjd efter jobbet med det jag hann med, även om jag hade velat hinna med mer så nyttjades tiden väl ändå. Blir en utmaning över helgen att släppa jobbtankarna till måndag.

Jag kom upp i 10000 steg till slut, även om det var lite halvsegt att få till just igår.

Det blev inget godis. Jag skulle kunna börja klaga över mig själv över att jag minsann åt fika på jobbet, kaka som sambon lagat på kvällen osv men det tänker jag baske mig inte. Nej, jag försöker ju i det här läget skippa just godiset, få bort den vanan och det får jag vara nöjd med att jag faktiskt gjort sista dagarna. Mamma erbjöd mig god choklad efter vår lunch men jag sa nej, Ha! Sug på den godismonstret.

Vad hade jag mer som utmaning? Jo just det, jag tror att jag ansträngde mig lite extra för att bidra till en bra stämning hemma på eftermiddagen och kvällen, även om jag var rätt trött. Det blev mysigt med äppelkaka som sambon bakat, säsongsavslutning på Solsidan och en halvfånig komedi som vi hyrde från Ica. Vi skrattade rätt mycket och det känns extra skönt efter allt strul. Jag föreslog just en komedi för att det skulle ge bättre stämning än någon action eller drama eller liknande och det fungerade. Jag hade nog inte orkat ta in ett drama eller något thrilleraktigt så det var bra att välja bort just igårkväll.

Och det där med att lägga sig i tid, ehum, det är svårt. Men det blev iallafall tidigare än natten innan. Alltid nåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dej! Du är bäst!!

icon sa...

Tack!! Och detsamma! :-)