söndag 11 april 2010

Sammanfattning på en söndag

Jodå, det gick rätt bra med gårdagen. Det gnager dock i mig att sista (men egentligen den viktigaste) punkten gick sämst. Vill vill vill så innerligt gärna vara lugn och sansad i alla lägen med sonen och sambon, men vem försöker jag lura, även om jag blivit något bättre att tygla mitt humör så fungerar det inte särskilt bra i vissa lägen. Får försöka lära mig allteftersom och våga komma ihåg det som inte blev så bra så kanske jag kan göra annorlunda nästa gång. Ofta blir det nämligen så att jag får såna skuld/skamkänslor när jag beter mig mindre bra att jag bara vill glömma, förtränga och gå vidare omedelbums. Men det är ju inte så lyckat när man vill ändra ett visst beteendemönster.

Roligast i helgen:

* Dansa! Å vad jag älskar att dansa. Det var varmt, svettigt och trångt och förbaskat kul. Särskilt den rejält oväntade spontanbuggen med en envis och entusiatisk idrottslärare. Nu blev jag sugen att lära mig dansa på riktigt så att det blir lättare att följa med i turerna nästa gång.

* Bra stämning hemma överlag, (vissa mindre roliga och harmoniska stunder till trots).

* Filmstund med sambon nu på söndagskvällen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mej kan det vara så att det dåliga samvetet suger kraft och energi så jag blir mer av det jag inte vill bli. Bättre som du skriver att lägga fokus på förändring istället för dåligt samvete. Har du koll på varför du blir arg? Är det arg du blir?

icon sa...

Trött, stressad, lågt blodsocker = ingen bra kombination. Kan jag inte vara ifred tills jag vaknat till, fått i mig något att äta så blir det inte så bra. Då blir jag irriterad och till slut arg. Går ju att undvika med bättre planering så det var taskig tajming den här gången.