torsdag 29 april 2010

Bra grejer idag

* En liten yogastund. Särskilt bra eftersom det var ett aktivt sätt att skingra tröttsamma tankar som jag inte rådde bot på annat sätt. Jag är så tacksam att jag gav mig själv den upplevelsen. Det var ett tag sedan senast.
* Terapi. Blev framförallt påmind om att hålla på mina gränser mot de som vill ta över mig.
* Mysig och solig eftermiddagsstund på uteplatsen med sonen efter dagis.
* Dela med sonen på resterna av chokladbollssmeten som blev kvar från igår.
* Ett lite längre telefonsamtal med lillebror medan jag promenerade och spanade in potentiella hus. Det blir inte så ofta, men när det väl händer påminns jag om vilken härlig bror jag har.
* Legolek med sonen. Tredje kvällen i rad sitter vi på hans golv och bygger tillsammans. Så avkopplande. Verkligen här-och-nu-, mindfulness och flow och allt vad det heter. :-D
* Sambon fixade och grejade med datorn för att underlätta för mitt uppsatsskrivande. Efter ett par turer nere i källaren och i diverse sladdlådor i lägenheten fick han vår gamla stationära dator att stå redo för närmsta dagarnas intensiva skrivande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var många bra grejer det. Ska bli kul att få följa arbetet, ska ge dej en pepp med jämna mellanrum om motivationen går ner eller "dumma" tankar invaderar.

Anonym sa...

Du har min mejladress eller hur: trolligt@live.se