tisdag 27 april 2010

En längtan ut

Jag sitter med dörren ut på glänt. Fågelkvitter och andra vårljud hörs där utanför.
Lockande.
Svårt att sitta inne och fokusera på intervjuredovisningar.
Längtar till att få hämta lilla hjärtat på dagis. Då ska jag föreslå ett besök i närmsta lekpark. Verkligen dra ut på utetiden och vår gemensamma tid.
Väl hemma igen kommer det bli diverse praktiska grejer som ska fixas, och mera uppsatsskrivande som väntar. Bara lite mer än en vecka kvar innan inlämning. Hjälp hur ska jag hinna, hjälp vad skönt det ska bli när den är ivägskickad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har precis skrivit klar en krönika och jag är så nöjd. Och då är det inte innehållet jag tänker på, det har jag redan glömt, utan faktumet att den är klar. Det är över. Jippieee skriker jag för fulla muggar.

icon sa...

WOW! Undrade just vart du hållit hus. Kul att se dig igen. :-) Vilken härlig känsla att ha grejjat det! Grattis! :-D

Anonym sa...

Mitt liv är häcken full just nu så jag hårdprioriterar. Datatid på kvällerna hinns inte med.