fredag 9 april 2010

Fredagsfokus

Idag är jag tacksam över:
* att jag klarade 4 av 5 av gårdagens utmaningar.
* att lunch med mamma väntar.
* att jag känner mig glad.

Utmaningar och mål för idag:

* Gå 10000 steg.
* Äta frukt och nötter istället för godis och annat snacks.
* Göra det jag kan för att bidra till att sonen, sambon och jag får en mysig kväll tillsammans.
* Känna mig nöjd med det jag gjort på jobbet idag, när jag går därifrån.
* Lägga mig tidigare än igår. Det var för svårt att lägga mig 22 så jag ger mig en ny chans ikväll att lyckas med den punkten, efter att ha omformulerat den till att bli mer realistisk och möjlig att klara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är ju toppen, att komma in hit och bli påmind om att jag mår bra av att skaffa mej dagsmål. Då får det bli följande för mej:
1. Se till att hela dagen blir bra med barnen och inte bara första kramkalaset.
2. Köra Wiifit i 30 minuter
3. Inte äta något mellan måltiderna.
Hmm, kanske är det så att jag borde skriva det här i min egen blogg istället, hahaha, intresseklubben noterar.

icon sa...

Jag är glad att du skriver det här. :-D
Är wiifit bra? Sambon försökte övertala mig att köpa en wii genom att locka med alla olika träningsgrejer man kan använda till, t.ex. yogan. Inte utan att jag blir lite nyfiken...

Anonym sa...

Jag gillar det, wiifit alltså, men jag gillar det där med kurvor och att följa upp. Dessutom funkar det att göra tillsammans med familjen, finns en modernare sort nu, Wii fit plus.

Det sket sej med mina mål idag, det var en jobbig dag.