tisdag 6 juli 2010

Värkande skalle till salu

Smärtsam start på semestern. Så kan man sammanfatta senaste veckan. Huvudvärksondska som inte vill ge med sig riktigt kan man också kalla det. Otäckt när jag inte vet säkert vad det beror på. Har mina teorier men vill idag helst försöka släppa både värk och tankar på det och fokusera mer på att ändå njuta av ledigheten. Låtsas lite lagom att jag är frisk och se till att leva efter det. Just huvudvärk kan hänga sig kvar om jag grubblar för mycket, särskilt om jag hamnar i ett offertänk och triggar igång gamla destruktiva tanke- och beteendemönster. Nu har det redan fått tillräckligt utrymme och nu idag får det bli ändring. Det förtjänar både jag och inte minst resten av min familj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Då glömmer vi bort våra krämpor och letar efter de bra sakerna istället.