måndag 19 juli 2010

Längtan ut.

Efter förra inlägget väcktes en liten svag lust att inte stanna inne resten av kvällen. Kollade hastigt tv-tablån bara för att konstatera att enda programmet jag vill se inte börjar förrän 21.00. Varför inte testa orken och ta en lugn promenad till stora videouthyrningen på stan innan dess? Vädret var perfekt för mig som levt skuggliv senaste dagarna, mörka moln och möjlighet till regn, så efter promenaden till och från stan infann sig suget efter en längre promenad. Med Coldplay sjungande "it´s a beautiful world" i öronen och tomma gator framför mig släppte det tunga över bröstet lite lite. Sakta tog jag mig ner till den vackra välbekanta viken. Satt, för första gången på ett år, en kort stund där innan jag vände och gick lika långsamt hem igen. Det är smärtsamt att väcka kroppen igen när man dövat den, men det går.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att det släppte en aning över bröstet så att du kan andas några andetag som fyller dej med andra känslor.