torsdag 15 juli 2010

Imorgon måste jag nog gå till vårdcentralen ändå, eftersom huvudvärken inte vill försvinna. Skriver det "högt" här bara för att inte skjuta upp det mer nu.

Bra grejer idag:
* En dagstripp med sonen och sambon till Stockholm och Naturhistoriska muséet + en sväng förbi Mulle Meck-lekparken. Trots en tuff start på dagen och tveksamheter om jag/vi skulle palla att komma iväg så fick vi ändå till slut en riktigt bra dag ihop.

* Regn när vi kom hem! Underbart med lite mörker och svalka på kvällen efter en het och intensiv dag.

* Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist. Äntligen har jag kommit igång med att läsa på riktigt igen. Inte bara lyssna på talböcker eller läsa kurslitteratur. En njutning att hitta en ny favoritförfattare. Beställde en hög pocketböcker förra veckan och det känns lyxigt att ha ett gäng romaner som bara väntar på att få slukas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gå dit!
Nu ska jag kolla upp den där boken, vi har till stora delar lika musiksmak så jag tänkte att kanske även det vi gillar att läsa sammanfaller. Vad är det mer du handlat för pocketböcker?

Själv är jag lite orolig över en magnetröntgen som jag fått remiss till. Inte jätterädd men det finns i bakhuvudet, ska se om jag kan skriva bort den känslan.

icon sa...

Magnetröntgen? När? Förstår din oro fullständigt. Mejla gärna om du vill skriva av dig. Jag är snabbare att svara på mejl. Kram

Anonym sa...

Jag har inte fått någon tid än, tror faktiskt att jag tänkt bort den största oron, men vet vet, jag kanske mejlar ändå. Undrar bara vart mejladressen finns...

Anonym sa...

Jag hittar den inte, har vi mejlat varandra förut, ska kolla det, nu är jag dock väldigt snabb på att rensa. Men jag har en fråga, har du kommit iväg på undersökning?

Du kanske kan mejla mej på trolligt@live.se när du ser det här om du inte fått ett mejl innan förstås.