måndag 17 juni 2013

Pausen är över.

Nu är jag här. Känns högst ovant och ytterst angeläget att skriva igen. Tystnaden beror på envisa sjukdomsperioder som till slut mynnade ut i en sjukskrivning jag just nu försöker förhålla mig till. Jag vill ändra mitt liv rätt radikalt. Tror inte jag har något alternativ till det längre så som det utvecklat sig. Det är en balansgång att vara öppen och berätta hur läget är men samtidigt är det för mycket ovisst och precis i starten att våga tänka nytt för att kunna uttrycka mig mindre luddigt än så här. Måste iallafall våga uttrycka mig igen och då tror jag bloggen kan vara en viktig ventil och hjälp i det. Har kvävt så mycket så länge men nu får det vara nog med det.

2 kommentarer:

Ann sa...

Vill ropa tjohoo även om det inte riktigt känns som att varken du eller jag är i tjohoo-mode. Men det är kul att se dej här.

icon sa...

Och kul att se dej. Tack.