fredag 28 juni 2013

Fredagsfunderingar

Funderar över dagen som väntar. Kan underlätta att lista det jag önskar få med idag.

* Stötta upp pionerna.
*Plocka jordgubbar.
* Sola på filten medan sonen läser högt ur Nelly Rapp-bok.
* Tvätta mörk 40 med sonens kläder.
* Ordna lunch och mellis till sonen och mig. Ta ställning till om vi ska stanna hemma eller ta oss till stan.
* Peppa sonen att städa sitt rum och hjälpa honom med mattor osv.
* Promenad.
* Mindfulness.
* Bestämma vilka vanor jag ska fokusera på att lägga till/ ändra på först. Vill allt på en gång men måste vara smart nog och inse att det är större chans att lyckas över tid om jag tar en sak i taget.
* Dricka massa vatten och té.


Punkt två från slutet av listan är klurigast. Balanserar mellan att inte ta i för mycket och ignorera det helt. Funderar på att kartlägga vissa vanor som en start men är inte säker på att jag egentligen vill se det svart på vitt hur verkligheten ser ut. Är jag redo att göra de förändringar som behövs?


Avslutar med en kort lista över saker jag mådde bra av igår för att påminna mig.

* God lunch med sambon som var snäll och hämtade och skjutsade mig.
* Orkade hämta sonen på fritids och promenera hem tillsammans.
* Telefonsamtal med en vän.
* Monsterjaktjogging i skogen med sonen på kvällen.
* Kvällsenergi på kvällen som resulterade i två omgångar tvätt fixat.
* Andningsankaret och plankan på kvällen.

1 kommentar:

Ann sa...

Herregud vilken igenkänning