fredag 28 juni 2013

Fredagsfacit

Hur blev det? Jo såhär ungefär:

Tvätt och städ hemma innan lunch. Sonen hjälpte till efter pepp och tjat. Jag fick impulsen att göra solhälsningen och avsluta med mindfulness på yogakudden efter duschen. Skönt. Sambon hämtade oss för gemensam lunch på stan. Därefter stannade sonen och jag kvar där fram till sambon plockade upp oss efter sitt jobb. Sonen och jag promenerade runt och spanade in en ny téaffär (som jag ville) och leksaks- och spelaffärer (som sonen ville). Hann även in på Röda Korset och fyndade en hel kasse gamla ungdomsböcker (till nostalgiska stunder på filten i solen för mig) och några böcker till sonen. Allt för 15:-. Galet billigt. Fika blev det också. Ekologisk glass till sonen och latte till mig i lummig miljö. Mysig och gott. Hemma igen på kvällen plockade jag lite jordgubbar men de största verkar behöva ett dygn till på sig för att bli riktigt härligt mörkröda så de sparas till imorgon. Fixade även upp stöd för pionerna. Fantastiskt vackra och ljuvligt doftande. Känns lyxigt att bara ha de i trädgården och njuta av att farbrorn som bodde här innan att ha den goda smaken att plantera dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sambon som i gamla sambon?
Vilken färg har de, pionerna?

icon sa...

Gamla sambon! :) Pionerna är blekrosa och ceriserosa och helt underbara.