torsdag 27 juni 2013

Sommarlov?

Veckan bjöd på sista psykologsamtalet av tre erbjudna (läs tilltjatade och till en början förnekade av oempatisk chef trots att jag har rätt till dem) och orden jag tar med mig framförallt är acceptans och tillit. Känns som skolavslutning fast jag inte gått i skola utan har varit och är sjukskriven åtminstone en månad framåt. För återhämtningens skull ska jag låtsas ha semester ett par veckor. Vill inte identifiera mig i rollen som sjuk när jag inte känner mig sjuk. Jag får kraftiga symtom i kontakt med chef och företagshälsovården och det måste jag acceptera och hitta sätt att komma ur men här och nu är det återhämtning som gäller och fokus på det friska i mig och mitt liv. Inte skygga för orden och kraften i dem, så blogga varje dag får ingå i min egenhändigt ihopknåpade rehabilitering.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skriver som Marie skrev inne hos mej, fast jag utelämnar mitt namn och skriver istället:

HEJA DEJ!