onsdag 6 oktober 2010

Tusentals steg och en trasig tand.

Igår kom jag nästan upp i 7500 steg så det blev 25% mer än jag tänkt från början. Det känns bra! Idag borde jag kunna nå 8000. Om inte annat är jag nöjd med 7000, eftersom det var så jag tänkt från början.

Igårkväll lossnade en bit av en sedan tidigare rotfylld tand. Det har varit en återkommande mardröm tidigare, att tänderna ska gå sönder. Får komma till tandläkaren imorgonbitti, supertidigt. Så då tvingas jag komma upp tidigare, vare sig jag är redo för det eller ej. Har ett tag tänkt att jag behöver ändra dygnsrytmen lite men tidigare kvällar och tidigare morgnar så det passar bra att "tvingas" till det. Fast på kvällen ska jag ut och äta middag med en vän, äntligen, så då kanske det inte blir så tidigt i säng ändå.

Apropå tider så är det hög tid att ge ansiktet lite fejkfärg, kroppen lite mer kläder, knäppa fast stegräknaren och bege sig till jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, jag blir så full i skratt, även här har vi något vi delar. Skräcken över att tänderna plötsligt smulas sönder till inget. Jag begravde min tandläkarskräck förra året när jag var tvungen att dra ut en tand. Det var härliga blogginlägg som hjälpte mej. Häromdagen fick jag kallelse och jag vet inte ja, det kändes allt som det fanns lite tandläkarskräck kvar i den här kroppen.

icon sa...

Haha, vilket sammanträffande. Du kommer greja även nästa tandläkarbesök bra. :-)Andra mer luttrade personer i min närhet tyckte att den "lilla" flisan som gått av inte var någonting, och att det skulle vara enkelt att få fixat. Fast för mig är det första gången att på riktigt (och inte bara i mardrömmen) drabbas av just den där tänderna-smulas-sönder-mardrömmen och då kvitter det hur stor/liten biten var. Laga hål och rotfyllt har jag gjort tidigare (under stor vånda) men det här var något annat. Jaja, man får vara glad att ha tänder att laga. :-)