söndag 10 oktober 2010

Dags att skaffa överfallslarm?

Jag älskar att ta morgonpromenader, egentligen. Nu var det länge sedan sist och jag blir inte särskilt sugen efter att så sent som idag läsa om överfall och våldtäkter. Jag minns att för ett antal år sedan när jag började gå en särskild runda, som bl.a sträckte sig utanför bebyggelse, var jag rätt rädd av och till. Rädd för att bli överfallen. Jag kände mig rätt stolt när jag inte lät rädslan begränsa mig utan tog de promenader som jag mådde så bra av. De perioder när jag promenerat som mest och mått mycket bra av det, har jag även gått på kvällen, men det sker överfall även kvällstid. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till allt hemskt som händer när det gäller hur jag ska göra med att komma igång med promenaderna "på riktigt" igen. Förmodligen får jag nog anpassa tider och rundor utifrån vart jag vet att det finns folk ute. Jag blir verkligen mer och mer sugen att flytta ut på landet. Stan är okej, men jag behöver stunder av ensamhet i naturen. Om det nu är så att jag inte kan få det pga rädsla så är det nog landet som gäller. Måste ta körkort först "bara".

Inga kommentarer: