måndag 4 januari 2010

Årets första inlägg!

Jag går rakt på sak; hösten har inneburit 4-5 extra kilon och de ska bort. Det är inte vikten i sig som är problemet, utan vad de står för, vad de är resultatet av.

Mina nyårslöften:
* Klädshoppingstopp - med reservation för yttersta nödfall alt. träningskläder och underkläder. Räknar inte in skor heller.
* Köpstopp vad gäller godis, läskedrycker och snacks. Undantag vid enstaka tillfällen när jag är ute och äter eller liknande, men som sagt ytterst sparsamt.

Vanor jag vill ta med mig från 2009; promenader (helst dagligen, gärna både morgon och kväll), yoga (under våren var jag hängiven och det ska jag tillbaka till), jogging (inte så mycket under 2009 men det fanns där av och till) och mer positivt och tacksamt tänkande som grund (givetvis inte i alla lägen, men som utgångspunkt i det mesta iallafall).

Vanor jag vill ta upp igen från tidigare; styrketräning, matlagning och bakning.

Jag önskar att även 2010 kommer bjuda på tillfällen att träffa vänner, gå på konserter, fester osv.

När det gäller jobbet så är min främsta målsättning att slutföra min utbildning och att få till en arbetssituation som känns okej i kropp och själ.

En riktigt stor önskan och extremt nödvändig för mitt mående är byte av bostad. Det måste ske någon ändring under 2010, så är det bara. Jag tar skada av att ha det som det är just nu.

Det finns åtskilliga områden jag vill fortsätta fördjupa mig inom; familjeterapi är självklart (med tanke på min utbildning), yoga, kabbala mm och jag hoppas att jag kommer använda bloggen att gå vidare in på dessa spår under 2010.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så spännande att få följa.

icon sa...

Kul att du tycker så.