söndag 22 november 2009

tankar om vänskap

Ibland har man turen att träffa människor som får en att känna lite extra, bli lite extra glad över livet en stund. Jag är svindlande glad över att ha ett gäng sådana personer i mitt liv. De gör mig glad på olika vis och är ganska olika sinsemellan, men var och en får mig som sagt att uppskatta tillvaron när vi möts. Några har funnits med länge, andra är rätt nytillkomna. En del känner nog till hur jag känner medan andra skulle bli förvånade om jag uttryckte det för dem. Några finns på jobbet och andra har jag kontakt med privat. Jag skulle inte kunna och har inget intresse av att rangordna dem utan konstaterar bara att de fyller varsin viktig bit hos mig och är otroligt viktiga för mitt välmående. Jag hoppas innerligen att jag skänker samma sak tillbaka till dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jag helt säker på att du gör.