söndag 17 januari 2010

Svår söndag

Senaste veckan har varit rätt tuff, särskilt fysiskt. Ramlade och slog i svanskotan i onsdags och fick rejält ont i halsen kvällen efter. Känner mig svag och begränsad och det sprider sig till humöret och psyket också givetvis. Somnar på tok för sent. Håller mig vaken genom meningslösa tvprogram. Som om jag inte riktigt vill eller vågar konfronteras med de tankar och känslor jag måste komma i kontakt med. Häromnatten gjorde jag det delvis iallafall och imorgon måste jag agera på det jag kom fram till då. Efter att ha läst på en blogg, andras ord, känner jag att mina egna börjar komma tillbaka. Blev även hjälpt av att en kort stund tala med en mycket nära vän, så nu är jag redo att ta vid där jag egentligen är. Pausen eller flykten eller vad man nu ska kalla det är över. Det känns befriande och svårt på samma gång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där, såg din kommentar, vad roligt, svarade på den där så jag nöjer mej med att tala om att jag är glad att du skrev. Hade tänkt hinna läsa lite i din blogg men jag hann uppfatta att även du gillar Amanda Jenssen, det tar jag som ett tecken, hahaha.

Har du länken till den blogg där någon annan gjort den där begravningsövningen, skulle vara kul att få ta del av upplevelsen han eller hon gjort.

På återseende!

icon sa...

Amanda Jenssen, ja visst är det ett gott tecken om man gillar henne. :-D Riktigt roligt att se dig härinne. Välkommen tillbaka.

Anonym sa...

Ser att du har med Ami McDonald också, henne lyssnar jag nästan alltid på när jag skriver. Då flyger bara orden fram. Speciellt när jag målar trollporträtt. Jag vann pinkbiljetter tack vare en av hennes låtar.

icon sa...

Oj, vad kul med biljettvinsten. :) Dina trollporträtt som du har på din blogg är otroligt vackra. Du har verkligen en enastående förmåga att måla med ord. Tack för att du delar med dig av det.

Amy och Amanda är de jag lyssnat mest på under mina promenader de två senaste åren. Känner mig stark när de sjunger i örat på mig. :)