onsdag 6 januari 2010

En okej fortsättning

Jag får anse mig nöjd med den här dagen också, även om det blev en miss vid lunch. Skulle till jobbet för att skriva klart en uppgift till skolan och hade förberett en matlåda. Dock blev den kvarglömd hemma i hallen och när jag kom på det var jag nästan framme vid jobbet redan. Det var nära 20 minusgrader idag och jag hade ingen lust alls att knata hem igen så jag gick in på Apoteket som låg efter vägen och inhandlade en smoothie och en bar istället. Verkligen inte något som ingick i min detoxplan men det känns okej ändå. Förövrigt var det otroligt skönt att på kvällen verkligen njuta av en enkel måltid bestående av lättfrästa morotsslantar, råris, cocktailtomater och ägg. Att njutningen var så stor är ett säkert tecken på att jag är på väg åt rätt håll. Det är verkligen en utmaning att finna balansen mellan att äta tillräckligt för att både vara nöjd och ha ett stabilt blodsocker och samtidigt inte äta för mycket.

På eftermiddagen var vi ute vid köpcentrat och jag hann fingra lite på träningskläder på Stadium. Är det något jag vill shoppa så är det träningskläder, framförallt en ny träningsbh och så småningom nya joggingskor och joggingkläder. Den här våren kommer jag verkligen unna mig de träningskläderna jag vill oavsett (nästan) pris eftersom jag lovat mig själv att ligga lågt med annan klädshopping. Helst vill jag handla ekologiskt så det blir en utmaning att undersöka hur utbudet ser ut vad gäller ekologiska träningskläder. Tycker det blivit lite mer av basplagg i de större kedjorna som är organic/ ekologiska och det är alltid roligt att se den utveckligen även om det borde kunna finnas ett mycket större utbud. Man får vara glad för det som ändå finns och stötta utvecklingen genom att välja de alternativen. För två år sedan hade jag som nyårslöfte att handla ekologiskt (mat osv) så långt det gick och det har gått otroligt bra. Det känns helt naturligt och inget jag reflekterar över längre. Tycker det bara blir mer och mer ekologiska alternativ i "vanliga" affärer och det känns positivt.

Inga kommentarer: