tisdag 5 januari 2010

En bra start

Jag väljer att se den här dagen som starten för må-bra-mat och det har gått bra så här långt. Kylan (-18) till trots tog jag en förmiddagspromenad ner till viken och på eftermiddagen en kortis till stan. Jag känner mig riktigt peppad till att köra en detoxvariant en tid för att komma in på rätt spår igen. Köpte metho drain på Life-affären på stan igårkväll och började använda den på en gång. Surfade runt lite på nätet för att friska upp minnet angående vilken mat som är extra bra när man vill äta snällt, vilket resulterade i en rätt lång inköpslista och en storhandling på ICA Maxi nu ikväll. Det märks att det inte är några nyheter för mig att äta bra, det är som att komma hem igen på ett sätt och jag vill verkligen unna mig den upplevelsen så mycket det bara går. Jag blev nyss inspirerad att utöka mina nyårslöften med ytterligare två och det är på temat kost; *äta vegetariskt fullt ut samt *ha ett vitt 2010. Dricker mycket sällan och känner aldrig ett sug efter det så det är ett helt naturligt steg för mig att ta nu, att skippa alkoholen helt. Det ligger helt i linje med min önskan om att leva mer och mer yogiskt också.

Inga kommentarer: