tisdag 25 januari 2011

Tankeställare och yogamys

Det har varit några omtumlande dagar som "tvingat" mig att fundera över vilken inställning jag egentligen har till öppenhet på internet m.m. Inget har med bloggen att göra utan en helt annan del av nätet. Men nu vet jag bättre hur jag vill ha det och det känns befriande på sitt sätt. Fast samtidigt en smula vemodigt att släppa taget om något man haft med länge. Men vad brukar man säga, att släppa något ger utrymme för något nytt. Och så har det känts redan fast det bara gått några dagar.

Bäst idag:
* Inspirerade av att program på Tv gjorde sonen och jag lite kreativa rörelser. Vi var flygplan och reste till Amerika och väl där var vi olika djur som fanns där. Han var så uppfylld av idéer och så nöjd av att jag hakade på. Verkligen roligt.
* Följde upp med att först kolla in UR plays serie om barnyoga - Slappis, och sedan göra liknande själva. Vi var giraffer och kaniner innan vi kände oss nöjda. Mysigt. Hoppas vi kan göra det till en vana.
* Jag passade på att fånga yoga-stämningen och gjorde några egna övningar ur boken om energi-yoga och det kändes stelt men skönt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Barnyoga har jag funderat på. Finns det på UR play?

icon sa...

Jag försökte länka i blogginlägget men det gick inte, men nu så:
http://www.ur.se/play/159456 Det är bolibompa-Julia som håller i det.

Sonen fick den här http://www.bokus.com/b/9789163323836.html i julklapp julen 2009 efter att han varit så nyfiken på att vara med när han såg mig yoga hemma. Den kommer nog passa bättre när han blir äldre.

UR-programmet kollade vi båda på ihop och så kunde vi göra en egen variant med inspiration därifrån. Det var lagom långt att börja med. Ska bli kul att se om han kommer vilja fortsätta. :-)

Anonym sa...

Jag och dottern körde loss igår kväll! det gick över förväntan och hon verkar tycka att det är rätt roligt, i typ fem minuter. Alltid något.

icon sa...

Vad roligt anguin! Vi har inte yogat under helgen och han var lite besviken på det när han kom på det häromkvällen, fast de ggrna jag frågade om det ville han skjuta på det men idag ska jag nog pusha lite så det blir av. Jag har märkt rätt stor skillnad på hans intresse/förmåga att fokusera på rörelserna beroende på vilken tid vi yogat. Blir det för sent orkar han inte och då är det bättre att göra annat. Nu ska jag kolla in de två sista djuren som vi inte testat än; lejonet och ormen. :-)