fredag 7 januari 2011

Årets första torsdag

Sov galet sent, idag med. Kom iallafall ut på en promenad på eftermiddagen. Sonen var på äventyr med sin pappa, kompis och kompispappa. Vi hann iallafall mysa till Bolibompa och äta grötkvällsmat tillsammans innan Bamseläsning och sovdags. Imorgon arbetar pappan så då måste jag upp i tid oavsett hur sent jag somnar inatt.

Jag har haft behov av att vara själv rätt mycket på sistone men nu börjar det bli hög tid att bli lite mer social igen. Provade ringa en vän på promenaden men fick inte tag på henne. Hon försökte få tag på mig häromkvällen så det känns bra att hon nu kan se att jag gjort ett försök till kontakt också. Jul och nyår har varit rätt tärande och eftersom det är fokus på familjen då har jag inte ens försökt hitta på något med någon vän och jag tror inte jag hade orkat även om tillfällen hade dykt upp. På det sättet är det rätt skönt att det är på väg att bli vardag igen. Samtidigt finns det några saker jag bävar för nu inför vardagsstarten igen. Tror det kan vara ett starkt skäl till att jag drar mig för att lägga mig i rimlig tid på kvällarna/nätterna. Tankarna, olustkänslorna och oron smyger sig på när det är dags att försöka sova. Det fungerar ganska bra att lyssna på mindfulnesscd och göra övningar men jag drömmer rätt jobbiga saker så något mer behöver jag göra för att hantera det som oroar. Det är några datum framöver som måste passeras och innan dess kan jag egentligen inte göra så mycket rent konkret, annat än att använda mindfulnesstänket.

Inga kommentarer: