lördag 8 januari 2011

Snoozade bort förmiddagen

Klockan var satt på ringning. Jag stängde tydligen av snoozen 6 ggr utan att ha mer än ett luddigt minne av det. Kommer alltså bli en rätt brutal dygnsvändning i början av nästa vecka. Det knäppa med att ha mobilen avstängd och sedan sätta på den efter lunchtid/ tidig eftermiddag, är att det är svårt att veta när meddelanden som plingar fram har sänts egentligen. Detta blir ett bekymmer mindre när vardagen drar igång igen på måndag.

Inatt lyssnade jag på cd 2 av Eckhart Tolle och där fanns en meditation som var inriktad på smärtkroppen/painbody. Den ska jag använda nästa gång smärsamma känslor gör det svårt att somna. Eckhart Tolles cdbok beställde jag på vinterrea hos Vattumannen i mellandagarna. Beställde även en av hans dubbeldvd. Har hunnit se den första och sedan föll den lite in i glömska. Eller snarare föll jag in i andra vanliga mönster hur jag använder kvällarna och blev per automatik upptagen med annat på tv och dator. Egentligen vill jag använda hemmakvällar till annat, men för att bryta det mönstret måste jag nog aktivt påminna mig om det, annars är det så lätt att "göra som jag brukar" av bara farten. Som igår, det var inget på tv:n som jag ville se men ändå fick den stå på i bakgrunden. Onödigt.

Mitt mål är att byta fler tv-och dator-kvällar mot kvällar med träning, promenader, böcker och matlagning. Så har jag haft det tidigare och då mådde jag bra av det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag med, mådde bra av det alltså. Vi får helt enkelt peppa varandra.

icon sa...

Vilken god idé! Läste dina bra saker igår med men då var jag för trött för att kommentera eller skriva egna. Idag är jag ännu tröttare men skriver ändå. :-D