tisdag 4 januari 2011

Löften och förhoppningar

Utan att ha detaljkoll på vad jag skrev som löften för ett år sedan så är jag nog ändå inte helt ute och cyklar när jag tror att det var en del löften och förhoppningar som inte infriades och andra som känns godkända. Vid tillfälle kanske jag jämför och reflekterar mer kring hur det var då men just nu får det vara som det är. Funderar hellre över nuet och året som ligger framför mig.

Nyårslöften 2011:
* Fortsätta med mindfulness/meditation/ medveten närvaro
* Ge yogan större utrymme
* Fortsätta leta och välja ekoprodukter så långt det är möjligt och rimligt
* Fortsätta lyssna inåt (ta gränser och behov på allvar)

Det får nog räcka så.

Förhoppningarna finns också såklart. Framförallt att bli starkare, friskare och orka leva som jag vill med alla bitar som får mig att må bra. Kan inte specificera det närmare eftersom det skiljer sig från period till period vad som är viktigt. Vore spännande förstås om det gick att urskilja fler mönster hur jag fungerar men det är nog överkurs i det här läget. Behöver landa från de största pågående livsförändringarna först. Kanske därför jag upplever ett visst motstånd att börja jämföra för mycket med läget förra året och året dessförinnan. Förutsättningarna ser så annorlunda ut och livet överhuvudtaget är väldigt olikt på många sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovade inget förra året, finns inga löften i år heller. Men förhoppningar finns det. Mål och drömmar likaså. Och en allt starkare kompass inombords. 2011 känns magiskt.

icon sa...

Låter rätt skönt med inga löften. Jag trodde inte jag skulle ha några men tydligen trodde jag fel. De bara kom när jag började skriva så det var nog så det skulle vara ändå.
Magiskt låter fantastiskt. Magi. Ett ord jag tar med mig.