torsdag 4 november 2010

Sälta

Jag vet liksom inte vart jag ska börja.
Det är mycket nu, på alla fronter. Kroppen reagerar med förkylning som inte släpper taget, huvudvärk, magproblem osv osv. Det är jobbigt att inte riktigt veta hur jag orkar med saker och ting. Vill så gärna lägga mer energi på vänner och den otroligt viktiga sociala biten på olika arenor (IRL och på nätet) men när jag är så på gränsen orkar jag inte prata om det som är jobbigast just nu. Är mitt uppe i att hantera och ta in och försöka bli frisk nog att orka med det vanliga livet igen. Häromdagen var jag på ett otroligt viktigt möte angående sonens förskola. Jag hade laddat mycket innan och använde mycket energi där och då. Efteråt var jag helt slut, både mentalt och fysiskt. Jag vill orka kämpa, både för mig själv och för min son men jag vet som sagt inte hur mycket kraft jag kan lägga och på vad, utan att konsekvenserna blir att jag har svårare att återhämta mig ordenligt. Kör jag slut på mig själv kan jag inte kämpa alls.
Försöker därför ta en stund i sänder och vara i nuet så mycket jag kan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick lära mej något för inte så länge sedan, att ha mentala mål klara inför möten. Det har hjälpt mej en del. Oavsett vad som händer där inne så mår jag bra när jag kommer ut.

icon sa...

Mentala mål? Vill du beskriva lite närmare, tar gärna emot tips för det låter så skönt att må bra efteråt. Jag var så uppfylld veckan innan mötet så till slut skrev jag ner alla åsikter som jag kände var viktiga för mig angående frågan det handlade om, i syfte att på så sätt försöka släppa tankarnas malande. Det jag var nöjd med efteråt var att jag fick sagt det jag tänkt innan och att jag fick feedback från en annan förälder som tyckt lika som jag men inte funnit sig i stunden och sagt sin mening. Så att jag skrev av mig innan fungerade lite som en förberedelse för att få sagt det jag tyckte, även om det inte var riktigt huvudsyftet med skrivandet från början.

Anonym sa...

Ja du kan ju ha ett resultatmål med mötet. Du ska ha igenom det här, få sagt det här, komma fram till det ena eller det andra. Men vi sätter sällan upp mentala mål med möten. När jag går ut från mötet ska jag känna så här. Eller tänka så här. Som är baserat på ditt möte. Hade ett där jag använde mej av denna typ av målsättning. Jag skulle ge återkoppling till en av cheferna på jobbet som jag vet har en tendens att gå i försvar och bli lite otrevlig. Jag tänkte innan att oavsett vad som händer där inne så ska det inte påverka mitt mående. Jag ska må bra efter mötet. Jag ska känna mej lättad för oavsett hur mina ord tas emot har de blivit sagda. Vet inte om det bara rörde till eller om jag fick fram det som gav ett svar.

Att skriva innan för att skapa struktur tror jag är en toppenförberedelse.

icon sa...

Du fick till ett svar som gav mig mycket. Tack!