måndag 14 juni 2010

och så kom den stora tröttheten...innan vilan ....innan...?

Jahopp. Hur gör man för att sammanfatta senaste tiden. Det gör sig inte riktigt just ikväll när jag bara har några timmars nattsömn med mig från inatt. Är alltså rejält trött idag. Har varit mycket trött sedan målgång med utbildningen. Hade det riktigt bra under examinationsdagarna och är innerligt tacksam över de människor jag träffat där och allt jag fått lära mig. Återgången till jobbet har varit mindre kul, men hela den processen jag är inne i nu är ett måste. Vart jag landar vet jag inte utan det får ge sig allteftersom.
Sonen har fyllt 5 och vi har firat två helger i rad. Flera av hans kompisar har också fyllt så det har varit några kalashelger och tagit sin beskärda del av tid och ork med såklart. Under våren har det varit framförallt två saker jag velat ska bli bra; examinationen och sonens födelsedagsfirande. Nu när de är över känns det som luften lite gått ur mig och jag behöver nog försöka vara rätt tom en stund, tills jag vet vad jag vill fylla mina lungor med igen. Det finns så många saker jag vill, måste och behöver göra men det får ta den tid det behöver. Tänker inte sätta datum för när det ska vara klart, utan min utmaning nu blir att vara lyhörd för vad jag mår bra av på riktigt och få in mer och mer av det igen. Jag är trött, trött som sagt. Men det får jag vara nu. Vill vila. Sedan ladda. Vad som händer sedan känns smått svindlande så de tankarna får vänta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är det som att vi måste stanna till för att låta själen hinna ikapp.

icon sa...

Ja, precis så är det.