onsdag 16 juni 2010

Bolibompayoga

Igår fick jag en sån stark känsla av att sonen skulle få yoga lite idag, så jag sa till honom igår att imorgon ska vi ta fram yogamattan så han får yoga lite. Sedan glömde jag det helt, ända fram till kvällens Bolibompa. Där var tydligen en yogainstruktör gäst och hon visade solhälsningen. Kvickt fram med yogamattan och sonen hakade med på sitt eget vis och nu en liten stund senare ligger han med huvudet lutat mot meditationskudden (som jag fick i julklapp av honom och sambon) och slappar på yogamattan. Mysig syn.
Jag har inte haft ro att yoga något alls på länge nu och trots många tankar på att komma igång igen har det inte blivit av att mattan kommit fram, fast det egentligen varit det jag behövt för att få mer ro. Nu har den alltså kommit fram, på ett sätt jag inte hade räknat med och jag har blivit påmind på ett väldigt påtagligt vis hur jag kan komma igång igen. Kan inte bli mycket tydligare när instruktören från en av de dvd:erna som står och samlar damm i hyllan, visar just den övningen som jag kört med mest under våren. Ikväll eller imorgon är det jag som kör solhälsningen igen, med eller utan dvd. :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dej!

icon sa...

Heja dig som fortsätter lämna avtryck i det öde kommentarsfältet. :-D