onsdag 2 juni 2010

Kvällen innan

Det är inte klokt men nu är jag snart i mål. Äntligen! Tidigt imorgonbitti bär det av med tåg till huvudstaden för opposition och examination och en förhoppningsvis riktigt trevlig avslutningsmiddag med klassen imorgonkväll. Vi ska opponera oss på varandra (eller varandras uppsatser iallafall) även på fredag och oj vad jag kommer njuta när jag kommer hem sent på fredagkväll. Det känns vemodigt men oerhört skönt att snart kunna sätta punkt för den här utbildningstiden. Jag är mer än redo att ta nästa steg, tillbaka till min arbetsplats fullt ut. Behöver landa där i allt det nya som skett senaste året och som jag inte riktigt orkat ta in så får vi se vad steget efter det blir.

Överhuvudtaget är det många stora saker som sker i mitt liv just nu. Det känns smått galet att det är stora förändringar på gång samtidigt inom så många områden. Jag längtar till den dagen det kan bli en stunds paus i alla stora förändringar, så jag får tid och ork att njuta av de små förändringar som livet också består av.

Senaste veckan har det avverkats:
* ett ställningstagande (jag valde bort saker jag inte har ork för just nu) som ställde saker på sin spets i ett samtal med chefen
* planeringsdag med alla kollegor vilket innebar att jag, med blandade känslor, fick träffa mina gamla kollegor för första gången sedan i höstas. Saknad!
* älskade sonen har fyllt år! Han är verkligen en stor liten kille numera och det känns som tiden rinner fort fort
* vi har tittat på ett drömhus på annan, mindre ort vilket gjort att vi verkligen har mycket att ta ställning till nu när det börjat budats. Är vi redo och framförallt vill vi starta en helt ny typ av tillvaro?
* morgonpromenader nästan varje dag, några promenad-jogging-rundor och det går bättre så smått vilket känns hoppfullt vad gäller att komma tillbaka i samma form som innan allt knas började
* middag med en väninna, äntligen blev det av efter att vi skjutit upp det sjuttioelva ggr ungefär
* spontanlunch med en av bästa väninnorna. Ljuvligt att möta en person som verkligen förstår precis och som kan lyfta fram aspekter av ens tillvaro som man inte riktigt ser själv men som stämmer så förbaskat väl när man väl får höra det från en utomstående.

Nu orkar jag inte lista mer och tröttheten gör sig påmind så det här får vara tillräckligt för ikväll.
Håll gärna tummarna för mig imorgon och på fredag. :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller en tumme, stenhårt och krampaktigt. Helt i onödan. Det kommer att gå superbra.

Anonym sa...

Imorgon är det dags för mina sista 2 utbildningsdagar. Jag hoppas att jag ska slippa yrseln så jag bara kan fokusera.

Saknar dej!

Anonym sa...

Var är du någonstans? Hoppas att du har det bra ute i livet och att tystnaden beror på en massa bra grejer.

Anonym sa...

Kommentarsfältet ser ut att vara min blogg, hahaha, förlåt. Men jag är bara inne och luktar lite. Efter saltochsött.