torsdag 25 juni 2009

Torsdagstankar

Fortfarande hemma med halsont. Varit i kontakt med vc under dagen och ska dit imorgon för att ta halsprov.

Det här med att vara sjuk får mig att verkligen att ta tankarna om vad jag kan göra för att må bättre på allvar. Har nu på kvällen läst vidare i boken jag nämnde häromdagen; Sannas matbok - för den självläkande människan av Sanna Edhin. Hon tar upp ett sätt att äta som känns vettigt och som utgår från IDF-mat, inflammationsdämpande mat som stärker immunförsvaret och gör att vi lever längre och friskare. Kanske kanske jag med två terminers terapi i ryggen och otaliga litteraturstudier kring temat äntligen är redo att bryta gamla ätmönster en gång för alla. Eller åtminstone fortsätta åt rätt håll, med lite större kliv bort från det gamla. För är det något jag tar med mig från terapin så är det att vi alla har våra mönster att hantera situationer som uppstår i livet och att det är okej, något man kan lära sig av. Alltså att mönstren finns där av en anledning och är inget att ta bort från en dag till en annan.

Imorgon ska jag testa något recept ur boken. Ikväll blir min uppgift att iaktta vilka mönster som pockar på uppmärksamhet och acceptera dem fullt ut vad det än innebär.

Inga kommentarer: