tisdag 23 juni 2009

Tisdagstankar

Fortfarande hemma med värkande hals och allmän obalanskänsla i kroppen.

Gick bra med maten igår. Åt vettigt, åtminstone fram till kvällen. Min stora fallgrop är kvällen. När jag blir trött är det lätt för mig att äta mer än jag behöver. Framförallt äter jag lättare sådant som inte är särskilt bra för knoppen. Handlar väl om snabb energi för att känna mig piggare. Klarar jag hantera det bättre kommer jag känna mig riktigt nöjd.

Mitt mål för dagen är att varva lagom aktivitet med mycket vila. Har märkt att min kropp värker mer om jag ligger för mycket samtidigt behöver den vilan för att återhämta sig. Laga mat står också på programmet. Har idéer om vad jag ska använda så det är nästan jag ser fram emot att laga mat idag. Det är bra för att bryta vanan med att inte laga ordentlig mat.

Blev ingen meditation igår. Fastnade framför en film på kvällen (Kalle och chokladfabriken) och var alldeles för trött efter det. Ikväll ska jag planera in tid för meditation så det verkligen blir av.

Alltså:
* Vila varvat med lagom aktivitet.
* Laga mat åtminstone en gång idag.
* Meditera på kvällen.
* Avstå onödigt kvällsätande.

Ser fram emot att kunna berätta om hur det gick här imorgon.

Positiv och läkande energi till alla som behöver. :-)

Inga kommentarer: