fredag 26 juni 2009

fredag

Nöjd med dagen. Halsprovet på VC idag visade inga streptokocker så nu får kroppen kurera mig från halsontet utan pencillin. Har gått in för att äta IFD-mat som jag skrev om igår, vilket resulterat i att efter en tur på coop är kyl, frys och skafferi fyllda av IFD-mat. Kommer inte vara nitisk för det fungerar aldrig i längden, men min intention är att försöka följa så gott det går. Kvällens middag blev grekisk sallad med en grapefrukthalva till efterrätt. Ev snacks till filmen jag ska se med sambon blir nötter och té.

Imorgon är sonen bjuden på barnkalas, jättekul för honom. :-) Sedan är vi bjudna hem till min mamma och hennes man på grillkväll så hoppas vi orkar åka dit för jag är något svältfödd på socialt umgänge efter två veckor isolerad hemma.

Skönast idag har ändå varit att jag orkat vara ute ett par svängar i det vackra vädret. Blev dock varmt påmind om att jag lider akut brist på svala kjolar och byxor så det måste justeras imorgon. Håll tummarna för att jag mäktar med en tur till stan på kjol och byxjakt.

Inga kommentarer: