fredag 18 februari 2011

Tankar efter Skavlan

Vissa saker kommer man inte ifrån hur mycket man än försöker. De kommer tillbaka, gör sig påminda och tar plats vare sig man vill eller inte. Livet leder in på spår jag inte ville in på och när jag är där, mitt i det, har jag valet att se det som ett nederlag eller försöka förstå vad det är jag värjer mig för egentligen.

Intrycken från Skavlans intervju med Kleerup sitter kvar. Det mattas inte av utan tvärtom försjunker jag mig in i det som väcktes och tar in hans musik som en naturlig bakgrund till tankarna. På något vis har det här betydelse framöver. Får nog ta mig till Pressbyrån och införskaffa mig ett nummer av Filter, eftersom det verkar som sonens pappas prenumeration har tagit slut. Kan vara läge att kolla om det kommit ut ett nytt nummer av Om Yoga också. Även om jag, tyvärr, inte yogar särskilt mycket för tillfället så tycker jag ändå om att läsa den tidningen. Påminna mig om vart jag egentligen vill.

Tror jag rekommenderat om en UR-serie tidigare (barnyogan) och nu är det ytterligare en serie som jag slukat, som handlar om psykisk hälsa. Hade tänkt länka till den men upptäcker nu att den inte finns kvar så det får bli länk till en radioserie som jag håller på att lyssna igenom på jobbet, på samma tema:
http://urplay.se/158255

Psykisk hälsa och yoga. Två områden som ligger mig nära hjärtat. Det vore underbart om jag kunde kombinera de sakerna i jobbet så småningom.

......
Tillägg: http://www.magasinetfilter.se/magasin/filter-18-11-ny/provlaes-kleerup.aspx#

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, nu blev jag nyfiken på det där programmet förstås. Skavlan med för den delen. Vet inte varför jag inte kollar, men jag ser inte så mycket på tv, det är nog det.

icon sa...

Jag ser nog på tv för oss båda just nu. Känner mig nästan lite taskig att tipsa om en serie som inte går längre, men radioserien finns kvar och är lite liknande iallafall. :)

Skavlan vet jag inte om jag rekommenderar, ser det ytterst sällan. Såg inte ens hela lördagens program men jag är glad att jag såg just Bodil och Kleerup eftersom jag varit nyfiken på de sedan tidigare.