fredag 18 februari 2011

En ledig fredag

Idag var det en rätt härlig fredag. Tycker att det varit mycket sjuka dagar, antingen jag eller sonen på sistone och vardagen med jobb och alla andra rutiner hamnar på sniskan liksom. Fast livet överhuvudtaget är lite på sniskan och det får jag acceptera, mitt liv är så.

Mysiga saker idag:
* Mata änder med sonen som tyckte de var så gulliga att han aldrig ville gå därifrån.
* Vara med på sonens upptäckt av "små"bokstäverna. Vi hann plöja Fem myror..-spelet och ett antal ABC-böcker innan jag tröttnade. I vanliga fall brukar det vara han som ger upp först. Vi övergick till att leka skola. Känns kul att han är så nyfiken på läsandets värld och skolan överhuvudtaget. Kommer vara tacksam för varje stund han visar lust till de områdena.
* Stryka tvätthögen framför På spåret och Skavlan (vilket ledde till att jag nu lyssnar på Me and my army och snart kommer beställa Bodil Malmsten-böcker).

Överhuvudtaget bjöd dagen på mängder av fina stunder med sonen som verkligen visar upp så många sidor av finurligheter och fantasivärldar. Det måste vara det bästa just nu i livet, de dagar vi bara får vara friska och ta dagen som den kommer i lugn och ro oavsett annat som sker i tillvaron.

Inga kommentarer: