torsdag 5 augusti 2010

Godismonstret ska kryssa.

Semestern är på sluttampen, ja annat i mitt liv med kanske. Det bästa vore om min förskräckliga kosthållning också var på väg att ändras. Imorgon åker vi på kryssning och har bokat in diverse bufféer så det är nog för mycket begärt att jag ska kunna göra några större ändringar åt rätt håll när det gäller överätandet innan vi är hemma igen. Undrar om jag inte skulle ge mig själv i uppgift att ändå låta bli att köpa med godis hem? Det har inte fungerat andra gånger men någon gång borde väl bli kunna bli den första. Det skulle faktiskt kännas som en seger att inte ha med sig ett lager med godis från båten.

Vill iallafall köpa ny parfym eftersom den gamla är på väg att ta slut. Min vana trogen kommer jag spana efter något fint från Marimekko också. Brukar ha som målsättning att hitta en snygg väska men lyckas aldrig med det. Slutar alltid med att jag ändå beställer hemma framför datorn från 4her.se istället. :-D Portmonnäer och tygkassar brukar det bli istället i Helsingfors. Är svag för alla fina tyger och inredningsgrejer och att gå runt i de olika Marimekkobutikerna är kul så det hoppas jag hinna med i helgen. Kanske skulle belöna mig själv med en extra grej om jag låter bli att köpa godis hem?

Jag verkligen vill och behöver bryta godis- och snacksmönstret och det blir lättare om det inte finns massa frestelser i skafferiet nästa vecka. Det vet jag ju.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja strunta i godiset nu, markera för de röster som talar för att köpa godis att det är andra röster som gäller nu, de som vill att du ska må bra. Jag hoppas så att du väljer det som får dej att må bra. Tänker på dej!