torsdag 5 augusti 2010

Den vita cykeln blev en svart.

Jag köpte en ny cykel idag! Äntligen blev det av. Skulle ha gjort det för flera år sedan och var på vippen förra våren. Hade sett ut vilken jag ville ha men drog ut på det för länge så när jag väl skulle köpa hade de tagit slut. Tappade sugen och har fram tills idag inte varit så intresserad av att kolla in någon ny, men jag har verkligen varit i behov av en länge. Särskilt eftersom jag inte har körkort heller. Mitt nya jobb ligger längre bort än mitt förra så det kommer bli en välbehövelig tidsbesparing att kunna cykla istället för att gå dit. Men framförallt tror jag det blir lättare att komma iväg till träningslokalen om jag slipper gå och istället kan svischa dit i ett huj på en bekväm och snygg cykel. :-D

Innan cykelköpet kom jag ut på en promenad. Igår var första promenaden på länge så det känns extra skönt att det blivit av två dagar i rad nu. Fick till en solhälsning som stretch efteråt också. Skönt och smärtsamt på samma gång. Blir så påtagligt hur jag försummat kroppen när jag gör övningar som jag tidigare haft bättre andning och smidighet i. Å andra sidan vet jag hur det kan bli igen och första gången efter ett uppehåll är den viktigaste gången.

Vi hade det tufft, jag och sambon idag på eftermiddagen. Jag blev ledsen och grät och hade ingen som helst lust och ork att följa med på någon kryssning. Nu några timmar senare inser jag att jag inte kommer må bättre av att sitta hemma hela helgen och lyssna på min störiga granne som kom hem idag efter att ha varit borta en vecka. Och egentligen vill jag ju kryssa och uppleva Helsingfors igen, särskilt med sonen som verkligen sett fram emot det här. Blir det för deppigt får jag antingen sitta ute på däck med en bok eller lägga mig och vila i hytten. Läste förresten nyligen att man genom studier kommit fram till att havsluft innehåller negativa joner som påverkar kroppens produktion av serotonin, precis som solen, så jag får försöka vistas ute på däck så mycket som möjligt. :-)

Roliga saker idag:
* sonen var sprudlande glad efter en toppendag hos mormor.
* en snygg och skön svart cykel fick följa med hem från cykelaffären
* förmiddagspromenad och solhälsning

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också köpt en ny cykel men det har inte blivit någon längre cykeltur med den än, ett besök på Kolmården kom emellan. Men den är fin.