fredag 19 mars 2010

Snart helg, äntligen!

Min terapeut gav mig i hemläxa att strukturera mina studier. Attans vad svårt det är. Men idag har jag iallafall läst en hel del och funderat ännu mer. Är inställd på att läsa en del i helgen med för jag tror nästan det är bättre med småportioner varje dag än hela dagar, än så länge iallafall.

Nu är det dags för sopplunch. Har ätit samma snabbsoppa flera dagar i rad och det börjar bli en aning tjatigt även om den egentligen är rätt god. Längtar till ikväll när sambon lovat köpa med mat från en av mina favoritrestauranger i stan. Det blir en absolut favoriträtt; palak paneer. En vacker dag ska jag minsann testa att laga det själv också, men tills dess ska jag njuta av en av fördelarna med att bo i stan; att det är lätt och smidigt att köpa take away och maten är fortfarande varm när man kommer hem.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för mat månntro, det får jag googla på? Vad läser du just nu?

icon sa...

Just nu är det meningen att jag ska skriva en uppsats. Det är jag verkligen ursämst på. Läser böcker inom det området jag ska skriva och böcker om att skriva uppsats. Blä, rent ut sagt. :-D

Anonym sa...

Stopp här nu, det här stämmer väl inte? Ursämst, på att skriva? Stämmer det verkligen? Vad är du urbäst på? Och blä, det tror jag inte på heller. Det ligger något och lurar under ytan här.

icon sa...

Jag är ursämst på (eller har varit det tidigare iallafall) att komma igång med skrivandet och att bli klar när det ska vara klart. Nu vet jag vad jag ska ta upp vid nästa terapi. :-)

Anonym sa...

Är det bara skrivande du har svårt att komma igång med eller kan det finnas fler saker så att det i själva verket är igångsättandet du ska öva på oavsett vad? En sak jag funderat på men det kanske jag ska ta i ett inlägg istället för att belamra din blogg med megakommentarer. Men urbäst då, vad är du urbäst på?