onsdag 3 mars 2010

Dags att föra protokoll? ;-)

Fördelen med att göra val jag inte mår bra av är att det blir så tydligt vilka val jag borde göra. Ibland önskar jag att jag hade skrivit upp hur jag tänkt och känt i vissa situationer för ett år sedan, fem år sedan osv så att det blev mer tydligt att jag har ändrat mig genom åren, för det känner jag egentligen att jag har. Det är så lätt vid bakslag att jag blir onyanserad och tror att bakslaget är större än det är. Efteråt ser jag att det faktiskt är bättre än tidigare, även inräknat bakslaget, men det hade varit skönt att ha haft det mer på svart och vitt eftersom känslan stundtals är mer svårgreppbar.

Tre bra saker idag:
* morgonyoga igen (efter ett par dagar utan)
* solen skiner (frestar faktiskt till en promenad)
* planer för dagen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar så hur dina bakslag ser ut.

icon sa...

De är varken spännande eller dramatiska (inte nu längre iallafall) utan mest tröttsamma och tjatiga. Kanske därför jag helst besparar bloggen det. :-)