onsdag 3 augusti 2011

Tillbaka till virkligheten

När besöken uteblir kan man suga på semesterkaramellen (fast den egentligen tog slut förra veckan) och unna sig lite mormorsrutevirkning och Babel på svt play på kontoret.

I år gör det inte ont att på jobbet få frågan om hur semestern har varit. Jag kan sanningsenligt säga att den har varit bra. För den som är genuint intresserad och som jag vill dela med mig sommarens speciella guldkorn till kan jag berätta om konsertupplevelser som äntligen blev av (ibland går önskedrömmar i uppfyllelse), roliga småresor, premiärfiske, tandkrångel, roliga och oväntade möten, ledsenhet som kommit och gått men framförallt känslan av revansch och glädje.

Jag hoppas bli mer aktiv här på bloggen nu när det lunkar på med jobb och den sortens vardag som följer på igen. Under semestern har det varit fullt upp med att bara vara och stunderna har känts för sköra för att vilja sätta ord på medan de fortfarande pågår. Men jag har saknat det här och är glad över att vara tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag är glad att du är här. Även om du visst försvann en stund igen :D

Själv har jag pruttat ut en väldans massa inlägg idag, gamla mest. Jag är på väldans bra humör. Min kropp är skuttig i all sin stelhet. För vet du, jag har träningsvärk, and I love it.

Det här blir en bra höst, visst blir det?

icon sa...

Hösten blev sisådär med facit i hand. Lite för mycket sjukdom och krångel med det. Men jag överlevde iallafall och det är mycket värt bara det. :)