lördag 18 januari 2014

Ordens makt. Ordens kraft.
Ett flöde är öppnat. Vet ännu inte vad jag ska göra med alla blad som handskrivs av mig de här dagarna. Vet bara att skrivandet läker mig mer än vilket terapisamtal som helst hade gjort. Jag gör det själv. Utan någon professionell expert med distans. Litar på min egen kraft. Släpper in och ger ut till de allra närmaste. Till mamma som var med vid det svåraste mötet. Som kan bekräfta att jag tampats med onda krafter när jag var som svagast. Hon som först vid mötet fullt ut förstod vilken obehaglig person jag hade att göra med. Otäckt är att det onda har makten inom områden där det goda behövs som allra mest. Den sorgsamma vetskapen kan jag inte riktigt hantera ännu men jag har gett mig själv tillåtelse att släppa allt ansvar för det området nu. Det är en lättnad. Jag har gjort mitt den här gången. Nu väntar annat. Vad återstår att se. Ett nytt område ska börja utforskas redan nästa vecka. Ser det främst som ett test. Ingen prestige i att lyckas. Klarar jag ta mig dit och hem och vara glad och utan huvudvärk är jag nöjd. Det räcker långt till att börja med. Hoppet är att lusten att lära något nytt ska väckas. Att min energi kan riktas till att utveckla nya kunskaper.

2 kommentarer:

Ann sa...

Och här kommer stalkern och hejar på. Känner mej som en stalker ibland, men så får det vara. Jag trivs här inne och jag saknar dej, trots att jag varken känner dej eller att du skriver särskilt ofta. Men vi delar mycket. Både musik, tankar och drömmar. Jag hoppas din lust väcks. Kram.

icon sa...

Men du är allt annat än stalker. Jag är dig evigt tacksam att du tittar in då och då trots att jag är allt annat än flitig i skrivandet. Jag stalkar dig också isåfall. ;-) Jag känner igen mig i så mycket av det du skriver så till dig återkommer jag gång på gång i mån av ork. :-) Kram!