fredag 17 januari 2014

Arga ord

Idag har jag tvingat mig till att skriva ner senaste årens händelser som bidrog till att 2013 blev ett dramatiskt år för min del. När jag renskrivit de ca 20 kollegieblocksarken och skickat de dit de ska hoppas jag få lite mer lugn inombords igen. Oron och obehaget kickades igång av ett beslut som landade i brevlådan den här veckan. Jag blev ledsen men framförallt rejält arg. Arg på hela situationen och vad det har lett mig till idag. Jag hoppas och tror att det arga mildras när mitt svarsbrev är skickat. Det arga är jobbigt att känna men jag försöker se det som ett tillfrisknande. Att kraften har hittat tillbaka och att det är bra att jag orkar vara arg. Och att jag måste våga agera med det arga som kraft och inte drunkna i det ledsna och sorgsna. Inte vända det inåt igen och klandra mig själv för hur det blivit. Det har jag redan gjort så det räcker och blir över.

Inga kommentarer: