lördag 19 mars 2011

Green balance istället för citron fanta.

Feel good
be good
do good

Borde upprepa dessa ord, som mantra tills de landar i mig och jag i de. I tider av återkommande sjukdom känns det dåligt, jag har svårt att vara bra och göra gott.

Lappen på dagens första kopp té får vara den påminnelsen jag behöver för att hamna på en skönare sida av tillvaron igen.

Nu ska jag ta emot, acceptera och förhoppningsvis släppa de irritationsmomenten som stressar mig just nu. Sedan njuta av de goda nyheterna som nyss nådde mig och de fina sakerna som väntar mig under dagen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt, men det går.

Anonym sa...

Vad händer, vad gör du, hur mår du, var finns du, vad tänker du på, tusen och en frågor, jag har inte haft tid att vara ute på nätet men idag kom mitt uppdämda behov farandes över mej.

Nu ska jag beställa böcker, det brukar jag komma på när jag kommer in till dej av någon anledning.

Anonym sa...

Som jag saknar dej, du som jag egentligen inte känner men som jag ofta tänker på.

Anonym sa...

Och där försvann du igen, själv har jag twittrat en del, har inte klurat ut vitsen med det än men det är rätt kul. Du har inget icontwitter jag kan följa?

icon sa...

Jag har också saknat och är så glad och tacksam att du skriver små inlägg fast jag försvinner då och då. Har ingen twitter, men det kanske vore nåt..

Anonym sa...

Du kan väl hojta till om du skaffar, tror nog att det går att koppla även till blogger.