tisdag 28 oktober 2008

* <54
* Regnet försvann och resten av dagen var det uppehåll vilket underlättade promenerandet.
* Bytte irriterade kollegröster i korridoren till skön musik i nya mp3-spelaren inne på egna kontoret. Ibland måste man stänga ute för att få ro.
* Tålmodig väntande tystnad lugnade irriterad patient och samtalet höll hela tiden ut. Utmaning för mig som lite för gärna fyller på med ord där det egentligen är lika bra om inte bättre med avvaktande tystnad.
* Chefen erbjöd välbehövelig avlastning när tankarna for som bäst om hur jag bäst skulle svara på kollegornas önskemål utan att göra avkall på mina andra minst lika viktiga arbetsuppgifter. Undrar om chefen är tankeläsare.


Vilka positiva vändningar upplevde du idag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte hunnit med någon vändning än, vaknade på gott humör och har inte kommit upp ur sängen än.

Anonym sa...

Själv fick min dag en negativ vändning men nu har jag rätat upp den igen.

icon sa...

Idag tog mina tankar en positiv vändning. Min lärare hörde av sig och det jag befarade att han skulle säga kom aldrig. Och nu känner jag mig mer positivt inställd till tillvaron igen.