fredag 29 april 2011

Att vakna

Inatt drömde jag något som gjorde starkt intryck. Tillräckligt starkt för att jag skulle ha med mig den ut på morgonens promenad och nu på kvällen dyker den upp igen. I drömmen var jag på ett obekant ställe och letade efter en viktig person. Sökandet pågick rätt länge tills jag äntligen fann henne. Hon var sig inte alls lik. Det blev en chock för mig att se henne så annorlunda. Hon var egentligen inte märklig jämfört med alla andra men ändå så fullständigt "fel" Sedan blev det plötsligt bråttom att ta sig från det stället vi var på pga en hotande översvämning. Jag hann nätt och jämt in som en av de sista på någon slags fartyg som trots att det skulle vara tryggt kändes väldigt instabilt. Nu när jag skriver minns jag inte så mycket mer om vad som hände därute till havs eller i rymden eller vart vi nu befann oss.

I drömmen var det min terapeut och yogalärare jag letade efter. Jag har tänkt av och till på att jag måste ta kontakt med henne för att få ett intyg (behöver det om jag någon gång vill söka vidare studier inom min gren) men även för att jag egentligen vill anmäla mig till någon av hennes kurser, men sjukdomar och annat har kommit emellan hela vintern. Senast vi sågs var i höstas och jag tror att egentligen är lite rädd för att något ska hinna hända henne innan jag får träffa henne igen.

Under min morgonpromenad slog det mig att det snarare kändes som att det var mig själv jag sökte i drömmen, fast i hennes skepnad. Den personen jag fann var den jag riskerar att bli om jag inte gör rätt val framöver.

Gjorde starkt intryck som sagt. Så har även denna låt gjort hos mig: http://open.spotify.com/track/1YNBq9urto908r2c7yZ6vV

Inga kommentarer: